Czym jest CrossFit?

 

CrossFit to wytrzymałościowo-siłowy system treningowy, którego głównym celem jest holistyczny rozwój ogólnej sprawności fizycznej.

W CrossFit Ursynów doskonalimy wszystkie dziesięć cech motorycznych:

  • - sprawność układu sercowo – naczyniowo - oddechowego,
  • - wytrzymałość siłową,
  • - siłę
  • - gibkość
  • - moc
  • - szybkość
  • - koordynację
  • - zwinność
  • - równowagę
  • - celność/dokładność

Dzięki swojej wszechstronności i skuteczności CrossFit jest systemem, z którego na całym świecie, z powodzeniem korzystają jednostki specjalne - Navy Seals, Grom, służby mundurowe oraz zawodnicy różnych dyscyplin sportowych. Wysoka intensywność, zmienność i ruchy funkcjonalne z wykorzystaniem sprzętu: sztang, kettli, piłek lekarskich, skrzyń, kółek gimnastycznych, drążków w akompaniamencie  mocnej muzyki to coś, co sprawi, że wkręcisz się w ten sport!

Nie jest łatwo, ale pod okiem naszych trenerów każdy może spróbować CrossFit’u– niezależnie od wieku, płci, kondycji czy doświadczenia treningowego. Będziesz rywalizować z samym sobą, za każdym razem kiedy przekroczysz próg naszego klubu.

CrossFit to nie jest zwykły trening, a Box to nie jest zwykła siłownia…

Celem treningu jest podnoszenie swoich możliwości fizycznych, co bezpośrednio przekłada się na poprawę zdrowia, kondycję ciała. Ćwiczenia grupowe, pod opieką trenera, mobilizują uczestników oraz zwiększają ich zaangażowanie w wykonywaną pracę, szczególnie gdy towarzyszy im dobra, sportowa atmosfera! Spradź dlaczego powinieneś wybrać właśnie CrossFit.

ROUTINE IS YOUR ENEMY – trening za każdym razem jest różnorodny, a rutyna jest czymś czego zdecydowanie unikamy.

 

WOD – Workout Of the Day

WOD to inaczej Trening Dnia. Nasze zajęcia są prowadzone w grupie maksymalnie 18 osób przez profesjonalnych i certyfikowanych trenerów CrossFit. Podstawowe składowe treningu to:

  • – Rozgrzewka i praca nad mobilnością.
  • – Część techniczna, siłowa, bądź gimnastyczna
  • – Omówienie techniki przed wykonywanym treningiem.
  • – Workout Of the Day – Trening dnia.
  • – Stretching (rozciąganie), Mobility (praca nad zwiększeniem zakresu ruchu w stawach) & cool down (wyciszenie).

Cel jest zawsze ten sam: być sprawnym, szybkim, silnym, zdrowym i wszechstronnym, a dobra sylwetka to już tylko konsekwencja tego co robisz.

Nie jest ważne z jakiego poziomu zaczynasz, ważne żeby zacząć!

Trening CrossFit charakteryzuje się i opiera na 3 filarach:

CIĄGŁA ZMIENNOŚĆ

Dzięki wykorzystaniu w treningu ćwiczeń z 3 grup: wysiłków monostrukturalnych-kondycyjnych, ćwiczeń gimnastycznych oraz podnoszenia ciężarów i rzutów. CrossFit daje bardzo wiele wariantów treningowych i przez to nigdy nie staje się nudny. Rutyna to nasz wróg, a świetny wygląd i samopoczucie to jedyne efekty uboczne. Expect unexpected, czyli oczekuj nieoczekiwanego, zupełnie jak w życiu!

WYSOKA INTENSYWNOŚĆ

Każdy trening jest wyzwaniem zarówno dla osoby początkującej, jak i dla zaawansowanego atlety. Dzięki wysoko wykwalifikowanej kadrze trenerskiej oraz stosowanym w treningu narzędziom, wszystkie ćwiczenia i obciążenia można dopasować do indywidualnych potrzeb, możliwości i poziomu sprawności fizycznej zawodnika – jak garnitur szyty na miarę.

RUCHY FUNKCJONALNE

Towarzyszą Nam na co dzień, w każdej dziedzinie życia. Siadanie i wstawanie - przysiady, podnoszenie siatek z zakupami, pakowanie zgrzewek do samochodu - martwy ciąg, zarzuty; podnoszenie dziecka do góry- pressy, przyciąganie, chodzenie; wspinanie po drzewie - podciąganie. To uniwersalne wzorce motoryczne, wykorzystywane każdego dnia.