Technika Podnoszenia Ciężarów

podnoszenie ciężarów

 

                                                             OLYMPIC WEIGHTLIFTiNG

Olimpijska dyscyplina sportowa, której ćwiczenie zapewnia prawidłowy rozwój fizyczny,  kształtuje charakter i tak zwaną inteligencję ruchową. Podnoszenie ciężarów to dwa boje olimpijskie :

  •  Rwanie -  jednym płynnym ruchem przemieszczamy gryf za  głowę;
  •  Podrzut - podnosimy sztangę najpierw na klatkę piersiową, po czym  następuje tzw. „wybicie góry” czyli uniesienie sztangi ponad głowę .

 

Poza bojami klasycznymi jest wiele  ćwiczeń pomocniczych i dodatkowych, które są wykonywane na zajęciach m.in:

  • - Back Squat - przysiad ze sztangą tyłu;
  • - Overhead Squat - OHS - przysiad rwaniowy, ze sztangą nad głową;
  • - High Hang Snatch - rwanie z biodra;
  • - Snatch Balance  - wybicia rwaniowe;
  • - Push Jerk - wybicie góry na unik;
  • - Push Press - wycisko podrzut;
  • - Split Jerk - wycisko podrzut na nożyce.

 

DLA KOGO PRZEZNACZONE SĄ ZAJĘCIA?

Zajęcia specjalistyczne dla wszystkich bez względu na poziom zawaansowania przeznaczone dla osób, które chcą prawidłowo i bezpiecznie wykonywać treningi z elementami dwuboju olimpijskiego i które chcą poprawić swoje wyniki.
Treningi są dostosowywane do stopnia sprawności fizycznej, aby każdy mógł podjąć wyzwanie. Różnica polega na doborze ćwiczeń oraz ciężarze, natomiast charakter treningu dla każdego jest ten sam.

 

PROWADZĄCA:

Monika Olszewska

 

Trenowanie Olympic Weightlifting  poprawia zdrowie oraz samopoczucie, wzmacnia wytrzymałość psychiczną, zapewnia wyrzeźbioną, wysportowaną sylwetkę, poprawia mobilność w poszczególnych stawach, kształtuje wiele cech motorycznych, takich jak siła, szybkość, moc, koordynacja, dynamika czy równowaga.