Najnowsze wpisy

Unbroken Store
  • #21. Wkręć łokcie w dół czyli jak zrobić lepszy przysiad ze sztangą!

    #21. Wkręć łokcie w dół czyli jak zrobić lepszy przysiad ze sztangą!

    Brak komentarzy
    Utrzymywanie łokci w pozycji neutralnej – w dół – jest najlepszym i najbezpieczniejszym sposobem przy wykonywaniu przysiadów. Wówczas obciążenie na sztandze jest równomiernie i prostopadle rozprowadzane na ciele, kładąc największy nacisk na mięśnie czworogłowe ud. Złe ustawienie łokci i słaba stabilizacja centralna powodują nadmierne pochylenie się do przodu. Skutkuje to brakiem odpowiedniej pracy oddechowej, co […]Czytaj dalej >>
  • #20. Jak wrócić z formą po ciąży?

    #20. Jak wrócić z formą po ciąży?

    Brak komentarzy
    Każda kobieta marzy o tym by dobrze czuć się w swoim ciele. A tymbardziej młoda mama tuż po ciężkim porodzie! Dlatego tak wiele młodych mam pragnie jak najszybciej wrócić do formy i wyglądu sprzed ciąży. Niekiedy może wiązać się to z chęcią uzsykania szybkiego rezultatu a co za tym idzie, szybkim i nieodpowiednim podejściem do treningu, […]Czytaj dalej >>
  • #19. Halo! Gdzie są moje przyrosty?

    #19. Halo! Gdzie są moje przyrosty?

    Brak komentarzy
    Nie rośniesz? Nie jesteś szybszy? Nie idzie, a ćwiczysz już 5 rok crossfit, chociaż przez większość czasu na tablicy masz zapisany Rx, to dalej nie jesteś w połowie tej drogi, w której chciałbyś być. Dalej traktujesz to jedynie jako swoje hobby, ale jest to odrobinę frustrujące, że nie możesz przeskoczyć pewnego pułapu. Myślisz… Inni idą […]Czytaj dalej >>
  • #18. Jak wygląda konecpcja zajęć Gymnastic & Movement? Trener Aleksander mówi.

    #18. Jak wygląda konecpcja zajęć Gymnastic & Movement? Trener Aleksander mówi.

    Brak komentarzy
    Wielu z Was zastanawia się na czym polega koncepcja prowadzonych prze mnie zajęć. Domyślam się, że nawet ludzie którzy są stałymi bywalcami na moich klasach nie do końca wiedzą jaki jest ich zamysł. W zeszłym tygodniu  zostałem wręcz zapytany wprost: „po co my w sumie to robimy??” Ido Portal – najsłynniejszy propagator movementu na świecie – […]Czytaj dalej >>
  • BLOG #17. Czy warto robić trening na „Rx”?

    BLOG #17. Czy warto robić trening na „Rx”?

    Brak komentarzy
    Dla wielu trenujących osób wydaje się, że posiadanie „Rx” („as prescribed” – trening wykonany zgodnie z jego formą w pełnym zakresie ruchu, bez skalowania i modyfikacji) napisanego obok nazwiska na tablicy jest ważniejsze niż umiejętności, forma czy posiadanie właściwego wzorca ruchowego i siły. Okrutna prawda jest taka, że posiadanie Rx pod twoim imieniem nigdy nie […]Czytaj dalej >>
  • BLOG #16 Jak nawadniać w treningu podczas upałów?

    BLOG #16 Jak nawadniać w treningu podczas upałów?

    Brak komentarzy
    Jak nawadniać się podczas treningu, gdy temperatury przekraczają 30 stopni? Najlepsze jest picie dużo i często ale w małych iloścach czystej wysokozmineralizowanej lub średniozmineralizowaną wody. Sukcesywne spożycie kilku łyków wody co pół godziny jest lepsze, niż jednorazowe wypicie pół litra płynu do śniadania, ponieważ pogarsza ono sprawność procesów życiowych w organizmie człowieka. Wypicie litra wody […]Czytaj dalej >>
  • BLOG #15 AERIAL® JOGA czyli fenomen jogi w trójwymiarze

    BLOG #15 AERIAL® JOGA czyli fenomen jogi w trójwymiarze

    Brak komentarzy
    Co to jest AERIAL® JOGA? Dlaczego ćwiczenia w hamaku zyskują coraz bardziej na popularności, co wciąga nas do stylów powietrznych? Moje osobiste doświadczenia nawiązują do marzeń cyrkowych, swobodnym unoszeniu się w powietrzu, ale też poszukiwaniu balansu, koncentracji, rozciągnięcia mięśni i głębokiej relaksacji. Dla osób trenujących crossfit aerial joga stanowić może nowe wyzwanie, możliwość pogłębiania pozycji, wykorzystania […]Czytaj dalej >>
  • BLOG #14. Czy CrossFit jest odpowiedni dla dzieci i młodzieży?

    BLOG #14. Czy CrossFit jest odpowiedni dla dzieci i młodzieży?

    Brak komentarzy
    Kto zasmakował CrossFitu z reguły zostaje z nim dłużej! Dlatego cieszy nas, że trenują pokoleniowo rodzice ze swoimi dzieciakami. Zdarza się i odwrotnie bo jest też młodzież, która motywuje swoich rodziców do regularnych treningów CrossFit. To taka wzajemna, podwójna motywacja! CrossFit Kids i CrossFit Teens to coś więcej niż trening i dobra zabawa. Workout i zasady […]Czytaj dalej >>
  • BLOG #13. Wiek fizyczny vs. wiek mentalny. Czy istnieje granica wiekowa w treningu CrossFit?

    BLOG #13. Wiek fizyczny vs. wiek mentalny. Czy istnieje granica wiekowa w treningu CrossFit?

    Brak komentarzy
    CrossFit to sport dla każdego pod względem fizycznym. Może być on całkowicie skalowalny czyli dostosowany pod indywidualne potrzeby każdej osoby trenującej CrossFit, czy jest to zawodowy żołnierz, profesjonalny atleta czy kobieta w ciąży, bądź senior. Nie jest on jednak dla każdego pod względem mentalnym. CrossFit to zdecydowanie sport dla mocnych charakterów, osób nie bojących się […]Czytaj dalej >>
  • BLOG #12. Czy CrossFit jest kontuzjogenny i jak często robić przegląd swojego ciała?

    BLOG #12. Czy CrossFit jest kontuzjogenny i jak często robić przegląd swojego ciała?

    Brak komentarzy
    Crossfit stereotypowo uchodzi za dyscyplinę bardzo kontuzjogenną i niezbyt zdrową. Czy to prawda i skąd taka opinia? Czy można temu jakoś zapobiec? Według badań przeprowadzonych przez Natalię Szafrańską na temat urazowości w crossficie 63% osób uprawiających ten sport doznało kontuzji, wydaje się dość sporo – prawda? Najwięcej z nich dotyczyło kręgosłupa, kompleksu barkowego i kolan. […]Czytaj dalej >>
  • BLOG # 11. Temat o męskiej stylówie w CrossFicie.

    BLOG # 11. Temat o męskiej stylówie w CrossFicie.

    Brak komentarzy
    Praca w korpo, CrossFit, biznes z pomadami… Stereotyp czy pomysł na życie? Rano korpo, czyli ogarnianie FAKAPów, ASAPów i forwardowanie maili… ogólnie byle do dedlajnu. Później trening z kolegami, którzy przyszli do boxa CrossFitowego pochwalić się najnowszymi butami do dźwigania mimo, że w treningu są burpee i box jumpy. Na koniec wisienka na torcie – […]Czytaj dalej >>
  • BLOG #10. Najlepsze 4 ćwiczenia zwiększające Twoją mobilność! MUST HAVE.

    BLOG #10. Najlepsze 4 ćwiczenia zwiększające Twoją mobilność! MUST HAVE.

    Brak komentarzy
    Panuje obecnie trend na doskonalenie sylwetki, sprawności fizycznej i zdrowe odżywianie. Oprócz ćwiczeń, co jest oczywiste, w ten schemat doskonale wpisuje się właśnie MOBILITY. Pytanie brzmi dlaczego? Pewnie większość z Was widziała już jak ktoś w boxie turla się na wałku, wciska sobie w ciało małą gumową piłeczkę czy przyjmuje wymyślne pozycje rozciągające. Czy to […]Czytaj dalej >>
  • BLOG #9. Jak uprawiać CrossFit bez bólu?

    BLOG #9. Jak uprawiać CrossFit bez bólu?

    Brak komentarzy
    Artykuł dla gazety „Rzeczpospolita” z 2016 roku. LINK: http://www.byczdrowym.info/kosci-i-stawy/sport-bez-bolu Cyprian Majcher, reprezentant Polski w rugby o prawidłowym wykonywaniu codziennych czynności, profilaktyce kontuzji i roli trenera w uprawianiu sportu. Lepiej zapobiegać niż leczyć – to prawda dla mnie oczywista, która odnosi się do unikania różnego rodzajów chorób i kontuzji przy wyczynowym oraz rekreacyjnym uprawianiu sportu. Nasz organizm […]Czytaj dalej >>
  • BLOG#8. CrossFit w ciąży? Know how.

    BLOG#8. CrossFit w ciąży? Know how.

    Brak komentarzy
    CrossFit oczywiście był pierwszy ;). A zaczęło się w styczniu 2016 r., kiedy po wielu latach treningów fitness w fitness klubie stwierdziłam, że to, co tam dostaję, to za mało. Ciało zaczęło się dopominać czegoś więcej, prawdziwego wycisku. Wtedy Miłosz (mój Ukochany), powiedział, że powinnam spróbować crossfitu, że pewnie tego szukam, że pewnie mi się […]Czytaj dalej >>
  • BLOG #7. Boży atleta czyli jak dominikanin trafił do CrossFit Ursynów?

    BLOG #7. Boży atleta czyli jak dominikanin trafił do CrossFit Ursynów?

    Brak komentarzy
    CF Ursynów Community czyli cykl wpisów w których poznajemy naszych niedźwiedzich FREAKów od tej mniej CrossFitowej strony! Wyjątkowym gościem w naszej ekipie jest Tomek. Najbardziej jednak wyjątkowym faktem w jego zawodzie jest to, że jest on dominikaninem! Zapraszamy do lektury jego w której dowiecie się dlaczego Tomasz trenuje CrossFit łącząc ducha i ciało oraz dlaczego wybrał właśnie niedźwiedzi z […]Czytaj dalej >>
  • BLOG #6. Czy CrossFit sprawi, że stanę się nienaturalnie umięśniona?

    BLOG #6. Czy CrossFit sprawi, że stanę się nienaturalnie umięśniona?

    Brak komentarzy
    Zacznijmy od początku. Przychodzę do boxa. Spoglądam na tablicę. W dzisiejszym treningu muszę zrobić kilkadziesiąt ciężkich zarzutów do siadu i tyle samo podciągnięć na drążku. Super! Ale czy pierwsza myśl na temat tego treningu u mężczyzny i u kobiety jest taka sama? Gdyby tak było to ten wpis by nie powstał. Faceci mają pod tym […]Czytaj dalej >>
  • BLOG #5. Topowych 5 suplementów w CROSSFICIE!

    BLOG #5. Topowych 5 suplementów w CROSSFICIE!

    Brak komentarzy
    Zanim władujesz w siebie litry gainerów, przedtreningówek czy innych „supli” odpowiedz sobie na pytanie co jest Twoim celem, jak intensywnie trenujesz, czy przede wszsystkim potrzebujesz dodatkowej pomocy w postaci odżywek. Bazą, oraz punktem wyjscia, co często powtarza się w CrossFicie jest – Nutrition czyli odżywianie. Poprawa, zbilansowanie i dobór diety pod aktywność fizyczną powinno być […]Czytaj dalej >>
  • BLOG #4. Piękna strona CrossFit’u czyli czego pragną kobiety?

    BLOG #4. Piękna strona CrossFit’u czyli czego pragną kobiety?

    Brak komentarzy
    Sen o karierze w balecie, w pudrowej tutce? Niekoniecznie! Kobiety też chcą być mocne i mierzyć się z najwiękzymi słabościami swoich ograniczeń! Wraz z modą na styl „military” wchodzą CrossFiterki, atletycznie zbudowane, proporcjonalne, naturalne, sexy, autentyczne i piękne!   Przez 3 lata, u boku swojego trenującego CrossFit partnera, podchodziłam do tego sportu dość sceptycznie. Raczej obcy […]Czytaj dalej >>